مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بطری جار

بطری های جار را حتما در مکان های مختلف دیده اید.حتی ممکن است در منزل خود نیز تعدادی از آنها را مورد استفاده قرار دهید اما ندانید که آنها همان بطری جار هستند.به همین علت می خواهیم در این مقاله بطری جار را برای شما معرفی کنیم و اطلاعاتی در مورد بطری جار از قبیل موارد استفاده و همچنین مکان های مورد استفاده در اختیار شما قرار دهیم. برای این منظور باید با ادامه متن همراه باشید.

جار چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار میگیرد؟

یک شیشه سفت و سخت، ظرفی معمولا به شکل استوانه ای با دهان گسترده و یا باز است. بطری های جار  معمولا از شیشه، سرامیک، یا پلاستیک ساخته شده است. موارد مورد استفاده بطری جار بسیار متنوع می باشد اما اکثرا در موارد روبرو استفاده میشود:  مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، داروها، و مواد شیمیایی که نسبتا ضخیم و چسبناک هستند استفاده می شود. شما محدودیتی برای استفاده از آنها ندارید زیرا به راحتی می توانند مطابق خواسته شما شکل بگیرند. مثلا از بطری جار میتواند برای اقلام بسیار بزرگ نیز استفاده کنید ولی اکثرا برای موارد کوچک و متوسط کاربرد دارد.قالب های مختلفی برای بطری جار در نظر گرفته می شود.به طور مثال قالب های شیشه ای. در ادامه کاربرد قالب های شیشه ای را برای شما بیان میکنیم.

 از قالب های شیشه ای می توان برای کنسرو کردن محصولات غذایی خانه و حفظ مواد غذایی که در آشپزخانه ها کاربرد زیادی دارند استفاده کرد. همچنین برای مواردی که نیاز به محافظت دارند .بطری جار به راحتی میتواند برای محافظت از آنها برای بلند مدت مورد استفاده قرار گیرد.به طور مثال برای  حفظ اقلام فروشگاه مختلف به عنوان مربا، خیار ریز ترشی، ترشی دیگر، مارمالاد، گوجه فرنگی sundried، زیتون، انواع مختلف فلفل،  تخم مرغ، ترشی، عسل، و بسیاری موارد دیگر. بطری جار همچنین میتواند به راحتی مورد بازیافت قرار گیرد که این مورد نیز برای بطری جار یک ویژگی به حساب آید.یکی از مواردی که بطری جار در اختیار شما قرار میدهید انتخاب دهنه این بطری ها می باشد.دهانه بطری جار میتواند به صورت کاملا کوزه ای باز باشد و یا میتواند بنا به درخواست شما گرد و کوچک باشد. این انتخاب وابسته به اعمال شما در مورد استفاده از بطری جار دارد و کاملا انتخابی است.اما برای ساخت بطری جار از چه مراحلی استفاده میشود؟

دو تکنیک اصلی برای تولید ظرف شیشه ای اتوماتیک وجود دارد. اولین تکنیک "را فشار و ضربه" تشکیل میدهد. بعد از این تکنیک نوبت به دمیدن هوا در آن می رسد که این روش برای شکل دهی به بطری جار استفاده میشود.. این روش ساخت قالب های شیشه ای و بطری  و به طور معمول برای ظروف دهان باز استفاده می شود.

 ظروف پت

بطری پت

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده